« Vissza a bejegyzésekhez

5 hiba, amit ne kövess el a weblapoddal

2019. március 08.

Rengeteg hibát lehet felsorolni, amiket emberek elkövetnek a weboldalukon – és biztos szakembere is válogatja, hogy miket emelnek ki és miket nem ezek közül. Én most összeszedtem azt az ötöt, ami szerintem könnyen javítható, és érdemes odafigyelni rájuk.

EGY – A TERVEZÉS HIÁNYA

A weboldal olyan, mint egy ház. Egyszerűen életszerűtlen, hogy úgy mész neki egy ház építésének, hogy még azt sem gondolod végig, hogy hol lesz a fürdőszoba, és miért pont ott. A tervezés pedig erről szól. Ha a jelenlegi weboldalad tervezés nélkül készült, akkor itt az ideje pótolni. Ezt bármikor meg lehet tenni, egyszerűen egy szakemberrel közösen át kell néznetek. Mondanom sem kell, hogy például velem :-)

KETTŐ – HASZNOS INFORMÁCIÓK HIÁNYA

Ez és a többi általában mind közvetlenül következik a tervezés hiányából. Tudnod kell, hogy a látogatóid mire kíváncsiak, milyen kérdéseket tesznek fel, és ezeket meg kell válaszolnod. Csak egy kis agyalás, és a tapasztalatod sokat segít. Én magam is olyan dolgokról írok itt, amikről számtalanszor beszélgettem és leveleztem ügyfelekkel az elmúlt évtizedben.

HÁROM – ÉRDEKTELEN INFORMÁCIÓK

Soha ne legyen tele a weboldalad teljesen érdektelen információval. Persze, ami valakinek érdekes, az másnak érdektelen, de mégis vannak irreleváns információk, amelyek nem közvetlenül adnak választ a látogató kérdéseire. Ilyen az, hogy 2003-ban te milyen cégben dolgoztál. Megvan a helye a CV-nek, ha állást keresel, de a weboldalon nem oszt nem szoroz a bizalom szempontjából az, hogy a Gülman és társa Kft-nél dolgoztál másfél évet. A weboldal nem egy állásinterjú – legalábbis nem úgy. Tehát az ilyen információk mindig legyenek elhanyagolható mennyiségben a hasznos információkkal szemben. Azt pedig tényleg hanyagolni kéne, hogy „szeretsz síelni és van egy németjuhászod, akit nagyon szeretsz”. Aranyos, de… inkább ne.

NÉGY – TARTSD A KAPCSOLATOT AZ ÉRDEKLŐDŐKKEL

Rengeteg weboldal üzemel úgy, hogy nincsen semmi kapcsolat lehetőség. A látogatók nagy része csak nagyon indokolt esetben fog telefonhívást kezdeményezni, nagyon sokan inkább preferálják az online kapcsolattartási módokat, hiszen úgy számukra is követhető, ha esetleg több vállalkozóval is felveszik a kapcsolatot. Ezért aztán egy hatékonyan működő weboldal egyik tulajdonsága, hogy az online kapcsolattartás megoldott. Tudom, hogy közvetlenül nem a weblaphoz tartozik, de mégis. Hogyha van kapcsolati űrlap, akkor értelmezhető időn belül válaszolj. Annál lehangolóbb nincs egy potenciális ügyfélnek, ha ír egy érdeklődést neked, te pedig nem válaszolsz soha, vagy csak hetek múlva.

ÖT – NE VÁRJ EL PLUSZ KATTINTÁSOKAT A LÁTOGATÓKTÓL

Bár ez az utolsó hiba, amit említek, ez nem jelenti, hogy ez a legkevésbé fontos. Sőt. A weboldalon a látogatók navigálnak, attól függően, hogy milyen információkon indulnak el. Ezt a navigációt a lehető leggördülékenyebb módon kell lehetővé tenni nekik. Ha sokat kell dolgozniuk azért, hogy a weboldaladon a válaszokat megtalálják – hiába vannak nagyszerű információk ott -, mégis fel fogják adni, és keresnek egy könnyebb utat, esetleg a konkurenciád honlapján. Megint csak az első pontra utalok vissza. Tervezés!

Sorolhatnám még a tipikus hibákat, tényleg rengeteg van. De ezek azok, amiket el tudsz kerülni egy jó szakember segítségével.

Ha pedig már van weboldalad, ami hemzseg ezektől a hibáktól, és nem hatékony, akkor sincs semmi veszve – bármely weboldalt lehet elemezni és optimalizálni. Keress meg, ha hatékonyabb weboldalt szeretnél.

Keress meg az elérhetőségeimen:
Simon Gábor
webfejlesztő

Írj e-mailt az elérhetőségeddel, és visszahívlak!

Vagy küldj üzenetet az alábbi űrlapon keresztül!