« Vissza a bejegyzésekhez

Keresőoptimalizálás avagy SEO weblap tulajdonosoknak

2018. október 16.

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy a honlapodat a keresőkben a potenciális ügyfeleid könnyebben találják meg. Egy abszolút nem optimalizált holnapra mondjuk beérkezik havi 50 látogató, egy kis SEO után ebből könnyedén lehet 500 is. Ha 1 százalékos ügyfél meggyőzéssel számolunk, akkor az előbbi esetben néhány havonta TALÁN valaki fel fog hívni, mert érdekled, optimalizálás után viszont havonta több hívás is érkezhet.

Ez persze most végtelenül leegyszerűsített kép, mert az online megjelenés sikeressége sok mindenen múlik, és az csak az első lépés, hogy a lehető legtöbb látogató érkezzen a honlapra. Utána őket meg is kell győzni, hogy Te vagy az emberük, hogy kapcsolatba lépjenek veled.

A keresőoptimalizálásnak is vannak szintjei. És sok tíz és száz óra tanulás és gyakorlás, mire valakinek rálátása lesz erre az egész területre. Nem akarom túlmisztifikálni, mert egyáltalán nem mágiáról van szó.

Van az úgynevezett „technikai keresőoptimalizálás” – ami annyit jelent, hogy a weboldalad úgy van felépítve technikailag, hogy a keresők szeretik – és így előrébb sorolják, mint azokat, amiket nem szeretnek.

Van az weboldalon belüli tartalmi elemekre vonatkozó optimalizálás, illetve a weboldalon kívüli, ami elsősorban azt jelenti, hogy releváns oldalakról linkek mutassanak vissza a Te oldaladra.

A keresőoptimalizálás amúgy ma már inkább elengedhetetlen, mint valami plusz.

A keresőoptimalizálás egy befektetés a vállalkozásodba

Viszont, mint látod, ez konkrétan egy befektetés, és nem valami kidobott pénz, ugyanolyan, mint bármely más reklámpénz. A különbség az, hogy nem 1-2 hét alatt és hétig hoz eredményt, hanem hosszútávú stratégiát kíván.

Újsághirdetésre miért van pénzed és SEO-ra miért nincs?

A weblapod megléte nem valami hobbi vagy muszáj dolog. Ugyanolyan célt teljesít be, mint az újsághirdetéseid, amire havonta akár százezer forintot is elköltesz. De az újsághirdetés csak addig fog eredményt hozni neked, amíg hirdetsz. A weboldalad viszont még hosszú évek múlva is, minimális ráfordítással, hozni fogja neked az érdeklődőket.

Mennyibe kerül a weboldal optimalizálása?

Több mindentől függ - meglévő honlapot szeretnél jobbá tenni, vagy most állsz neki tervezni és fejlesztetni egy újat. Nyilván ezutóbbi esetben már a folyamatba érdemes beépíteni az optimalizálást.

Ha meglévő honlapod van, akkor egyedi fejlesztésű, vagy valami nyílt CMS-re épül? Egyáltalán van e CMS, vagy csak egy statikus oldal?

Általánosságban elmondható, hogy a weboldal technikai optimalizálása 50.000 és 200.000 forint között jön ki az esetek 80%-ában. 

Keress meg az elérhetőségeimen:
Simon Gábor
webfejlesztő
Veszprém megye
és Keszthely

+36-87-200-120

Simon Gábor webfejlesztő

Amennyiben telefonon nem vagyok éppen elérhető, írj e-mailt az elérhetőségeddel, és visszahívlak!

Vagy küldj üzenetet az alábbi űrlapon keresztül!