Írtam már arról, hogy weboldalra szükséged van, és a fő kritérium a hatékonyság. A kérdés tehát jogosan merül fel, hogy mitől is lehet egy weboldal hatékony? Milyen funkciókat kell nyújtani, amitől a weboldalad nem egy szörnyű huszadrangú, érdektelen dolog lesz, amire bárki a 21. században ránéz, és maximum arra méltatja, hogy nyom egy visszagombot, és keres tovább, mígnem majd a konkurenciádnál megállapodik.
Legyen a weboldaladon ÉRDEMI INFORMÁCIÓ
Legyél akár kőműves, villanyszerelő, vízvezetékszerelő, fűtésszerelő, könyvelő, falusi kisbolt tulajdonos, vagy tevékenykedj bármely más területen, mindig van egy szakterületed. Ez a fő terület, ami köré az egész vállalkozásod épül. Ha redőnyöket árulsz, akkor az információknak arról kell szólnia, ami az ügyfél fejében kérdésként felmerülhet.
Tehát a szabályunk: VÁLASZOLD MEG A KÉRDÉSEKET.
Te tudod – mert te ismered az ügyfélkörödet -, hogy milyen kérdések merülnek fel a területeden. Nyilván ha redőnyöket szerelsz, akkor kíváncsi lehet valaki a redőnyök típusaira, hogy mi milyen tulajdonságokkal rendelkezik, mennyire tartós, miért jobb, ha fém vagy ha műanyag. Rengeteg apró kérdés merül fel, amiket könnyen meg tudsz határozni, hiszen ezeket százszor hallottad már.
A weblapodon az első és legfontosabb feladat, hogy szakmai válaszokat adj az általánosan felmerülő kérdésekre.
Legyen ár az oldaladon
Másrészt ott az ÁR kérdése. Nagyon sok honlapon látom, hogy „Árajánlat” menüpont van, ahol elvárják a látogatótól, hogy majd ő kitölt egy űrlapot, névvel, email címmel, mindenféle részletekbe menő kérdést tesz fel, és akkor majd lehet neki árajánlatot adni.
Ez azonban már egy „sokadik” lépés. Egyértelműen NEM az első lépések közül való. A látogatók válaszokat keresnek, és az egyik legfontosabb kérdés mindig az, hogy „MENNYIBE KERÜL”. Ezért lehagyni egy weboldalról az árakat – véleményem szerint – teljesen elfogadhatatlan.
Webfejlesztőként tudom, hogy egy webes megoldás, ami egy nagyon egyszerű honlaptól, egy nyilvántartó rendszerig vagy webshopig bármi lehet – mennyire egyedi árazást igényel. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy ahogy én is tudok „példacsomagokat” beárazni, úgy erre a te szakmádban is lehetőség van.
A látogatók nem fognak veled kapcsolatba lépni, hogy árat kérjenek – első körben biztosan nem. Ha az árlistádat látják, és megfelelőnek érzik, és éppen itt az idejük, tehát például éppen ablakot cseréltetnének, na akkor fognak kapcsolatba lépni veled, akkor ha bent maradsz a rostán.
A weboldalakat viszont leginkább azért böngészik, mert kíváncsiak a lehetőségeikre. Hogy kik vannak a piacon, ki a szimpatikus, kinek az árai férnek bele a költségvetésükbe.
ÉRDEMI INFORMÁCIÓ NÉLKÜL NINCSEN JÓ WEBOLDAL.
És könyörgöm. Ha feltüntetsz a honlapodon egy e-mail címet, vagy van egy kapcsolat űrlap, akkor valaki figyelje ezeket! Ne az legyen, hogy hetente egyszer vagy észreveszed vagy nem, hogy kérdezett tőled valaki valamit a weboldalon keresztül! Ez garantált ügyfélvesztés.
Ezer szempont alapján kell eldönteni, milyen legyen a vállalkozásod weboldala. Erre van a szakember.