Sok vállalkozásnak van olyan honlapja, hogy "csak legyen valami". Őszinte leszek - én ennek annyira kevés értelmét látom. Bár persze tök jó, hogy ha lát valaki egy újsághirdetést, és beírja a domaint, akkor legalább valami információs oldal betöltődik - de ennél annyival több potenciál rejlik a webben.
Gondold végig, hogy a te célközönséged mire keresne rá a Google-ban, hogyha téged szeretne megtalálni!
Ez az első lépés, amit mindenféle szakember nélkül is meg tudsz tenni. Ha vízvezeték-szerelő vagy, és például Tapolcán dolgozol, akkor olyasmire gondolhatsz, hogy "vízvezeték szerelés tapolca". Írj össze néhány ilyen összetett kulcsszót (2-3 szóból állót), amit az emberek beírnak a böngészőbe, akik téged keresnek.
Olyan kulcsszavakat nincs értelme használnod, hogy "vízvezeték szerelés", mert ez túl általános ebben az esetben, ráadásul a legtöbb tevékenység vagy helyhez kötött, vagy specializációval szűkíthető.
A következő kérdés, hogyha ezeket beírod a Google-ba, akkor a találati listán hol vagy. A konkurenseid előtted vannak vagy mögötted? Egyáltalán ott vagy az első oldalon? Vagy csak a másodikon? Esetleg az ötödiken, ahova már soha senki nem fog ellapozni?
Ez azt eredményezi, hogy az emberek nem találják meg a weboldaladat, és így magát a szolgáltatásodat sem. Ez nem azt jelenti, hogy nem lennél számukra az ideális választás, csak a kereső hátra rangsorolt valamiért.
Ennek számtalan technikai, tartalmi és tervezési (vagy tervezéshiánybeli) oka lehet. Arra van a keresőoptimalizálás, hogy ezeket a problémákat felfedjük, és kijavítsuk. Ezzel potenciálisan sokkal több látogatód lesz.
A keresőoptimalizálás első és talán legfontosabb stratégiai lépése az, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amelyek a te tevékenységi körödben potenciális ügyfeleket tudnának a weboldaladra irányítani.
Keresőoptimalizálásról még itt is olvashatsz.